Rutes
Ruta Verdaguer a la Plana de Vic
La ruta ens condueix per un itinerari que inclou les cases vinculades amb la seva família, els temples, els llocs simbòlics que el poeta evoca en la seva obra i també els monuments que, al llarg dels anys, diversos artistes de fama reconeguda han erigit a la memòria d’aquest poeta nacional. Podem afirmar que la Plana de Vic és territori molt ric en llocs literaris, uns Espais Escrits que són un símbol per a la nostra cultura i també una fulla de ruta per preservar i estimar els nostres paisatges.
La Ruta literària de Verdaguer a la Plana de Vic destaca determinades etapes de la trajectòria vital del poeta, la que emmarca la seva etapa de formació i de joventut en plena efervescència romàntica. Consisteix a fer un recorregut que inclou la visita a la Casa Museu, segueix per diversos punts del nucli i s’estén cap a la Plana de Vic, passant pels camps que Verdaguer conreava amb el seu pare, la Font del Desmai on el poeta reunia els amics del Círcol Literari i l’ermita de Sant Jordi on celebrà la primera missa. La guia que acompanya el grup, explica i contextualitza cada lloc de la visita i recita textos de Verdaguer.
Punt d’inici
Casa Museu Verdaguer
Itinerari
1.-Casa Museu Verdaguer 2.-Monument a l’Atlàntida de Jordi Pallàs (1977) 3.- La Casa dels avis materns, carrer Sant Jordi número 5 4.-La casa familiar, plaça Verdaguer,número 2 5.-El Pedró, monument modernista de Josep M. Pericas (1908) 6.-L’església parroquial romanico barroca. Conté la pica baptismal on fou batejat el poeta i una còpia de la fe de baptisme 7.-El racó de mossèn Cinto, amb relleu. El sembrador de Manolo Hugué (1945) 8.-La Font del Desmai on el poeta feia les cèlebres esbartades amb els seus amics 9.-L’ermita de Sant Jordi on celebrà la primera missa.
Distància i accessibilitat
4 km. Es pot fer a peu i en vehicle propi.
Temps aproximat
3 hores
Guiatge
La ruta es pot fer de manera guiada a través de la Casa Museu, o bé de manera autoguiada amb un llibre.
Públic
Tot tipus de públic
Periodicitat/ Horaris
Durant tot l’any. Reserva prèvia a la Casa Museu Verdaguer www.verdaguer.cat
Tarifes
General 8.50€ per persona i reduïda 7€ per persona (inclou la visita guiada i l’entrada al museu). Grups inferiors a 12 persones: 65€ (entrada al museu a part).
Per més informació
Consultable des de Mapa Literari Català