Villalonga i Pons, Llorenç

Bearn sabé somriure per espai de vint-i-dos anys: una eternitat. Avui que ja el mir d'enfora, és quan comprenc que era un paradís, perquè en aquest món, no hi ha més paradisos que els perduts. 
Títol: Bearn o la sala de les nines
Lloc i any d’edició: Barcelona, 2002
Editorial i obra: Club editor jove, p. 126
Tot el que hi ha en mi és el que no som, i l'essència del meu ésser consisteix en aquest etern i enigmàtic no ésser 
Títol: Memòries d'un mirall
Lloc i any d’edició: Barcelona, 1968
Editorial i obra: Edicions 62, El llumí i altres narracions, p.13
"Rector: - El progrés, a caniv d'algunes comoditats, pot fer-nos mal.Senyor: - Tot és a canvi d'alguna cosa." 
Títol: Faust
Lloc i any d’edició: Palma, 1997
Editorial i obra: Editorial Moll, Faust. Viatge a París de Minos i Amaranta en 1947, p.30.
Senyor: - I és que tot té la seva contrapartida. Lo que té envers, ha de tenir revers. 
Títol: Faust
Lloc i any d’edició: Palma, 1997
Editorial i obra: Editorial Moll, Faust. Viatge a París de Minos i Amaranta en 1947, p 17.
Senyor: - I és que tot té la seva contrapartida. Lo que té envers, ha de tenir revers.
Títol: Faust
Lloc i any d’edició: Palma, 1997
Editorial i obra: Editorial Moll, Faust. Viatge a París de Minos i Amaranta en 1947, p 17.
Els contraris – fracàs o èxit, llibertat o destí – són igual que el lluç, que es mossega la cua. 
Títol: L'àngel rebel
Lloc i any d’edició: Barcelona, 1998
Editorial i obra: Edicions 62, Llorenç Villalonga. Obres completes/ 3. Novel·la, 3, p. 95.
…Turclub va esser per algun temps un paradís terrenal; però és ara únicament quan prenc plena consciència d'alguns dels seus valors; tan cert és que els veritables paradisos són els perduts. 
Títol: Andrea Víctrix
Lloc i any d’edició: Barcelona, 1997
Editorial i obra: Edicions Destino, p.16-17
…l'home és envejós i cultivava sàviament l'esperit d'emulació, l'esperit fàustic que ens impulsa a posseir allò que no necessita. 
Títol: Andrea Víctrix
Lloc i any d’edició: Barcelona, 1997
Editorial i obra: Edicions Destino, p.23
Convé recordar que en els meus pesonatges de ficció no intent retratar mai ningú determinat, encara que en molts d'ells he aprofitat elements d'éssers de carn i os que he anat coneixent en el curs de la meva dilatada vida.
Títol: La gran batuda
Lloc i any d’edició: Barcelona, 1993
Editorial i obra: Club editor, p. 22.
A Bearn vaig passar els anys millors de la infantesa. Sabem que la Humanitat és desventurada, que la Història és un aplec de crims 
Títol: Les Fures
Lloc i any d’edició: Barcelona, 1998
Editorial i obra: Edicions 62, Llorenç Villalonga. Obres completes/ 3. Novel·la, 3, p.101.
Vaig néixer el 1897. No és senzill concretar els primers sentiments d'una existència humana. Supòs que en mi, Salvador Orlan, foren, com en tothom, la líbido i l'angoixa. L'odi i la nàusea degueren arribar un poc més tard. 
Títol: Falses memòries de Salvador Orlan
Lloc i any d’edició: Barcelona, 1998
Editorial i obra: Edicions 62, Llorenç Villalonga. Obres completes/ 3. Novel·la, 3, p.233.
Sense un públic culte no hi pot haver art. Això es veu clarament al teatre: no és el cinema qui l'ha mort, sinó uns espectadors incapaços de comprendre el somriure de Célimène, i això que Molière no era precisament gaire complicat 
Títol: Falses memòries de Salvador Orlan
Lloc i any d’edició: Barcelona, 1998
Editorial i obra: Edicions 62, Llorenç Villalonga. Obres completes/ 3. Novel·la, 3, p.425